termin: 20.08 - 3.09 2025
typ obozu: enduro/dh
cena: 5000pln*
dostępność: 4
*cena nie zawiera: opłaty za przelot (ok 4000pln, wyżywienia, karnetu na wyciągi: w zależności od opcji 350-750CAD, opcjonalnych wycieczek do Squamish, Pemberton, Vancouver itp).
Whistler to miejsce, którego nie trzeba nikomu przedstawiać - absolutna mekka kolarstwa górskiego położona w sercu Kolumbii Brytyjskiej ok 200 km na północ od Vancouver. Jeśli jesteś szanującym się bikerem to musisz tam pojechać chociaż raz w życiu! My odwiedziliśmy Whistler z obozami już kilka razy, ale tu nie da się nie wracać!
Jazda po kanadyjskich trailach to zupełnie inny level i niesamowite doświadczenie!
WHISTLER BIKEPARK oferuje największą na świecie liczbę tras skupionych w jednym miejscu (80 km traili o różnym poziomie zaawansowania do których można się dostać czterema wyciągami) oraz jakość jakiej na próżno szukać w innych bikeparkach!
Fitzimmons - to wyciąg który zabierze nas z dołu do 1/3 góry. Tu zaczynają się najpopulrniejsze trasy w bikeparku takie jak: A-line, B-line, Dirt Merchant, Angry Pirate, Karate Monkey, Ninja Cougar, Crank-it-up, Schleyer, Canadian Open i kilkadziesiąt innych! Trasy są zróżnicowane: od zielonych po czarne. Dobre miejsce żeby się rozjeździć przed jazdą na badziej wymagających trailach. To rownież najbardziej uczęszczany wyciąg w Whistler i czynny najdłużej, bo do 20.
Trasy: zielone - 6, niebieskie - 21, czerwone - 9, czarne - 11, Pro Line - 3
Przewyższenie: 344m
Garbanzo - to wyciąg który zaczyna się przy górnej stacji Fitzimmons. Wyjazd tym krzesłem daje nam ponad 1000 metrów przewyższenia. Stąd startuje słynny wyścig Garbanzo DH i najlepszym zawodnikom na świecie zjazd do samego doły zajmuje grubo ponad 20 minut! Znajdziemy tu takie trasy jak Freight Train, Original Sin czy Goat's Gully.
Trasy: niebieskie -4, czerwone - 13, czarne - 4, Pro Line - 1
Przewyższenie: 816m
Peak - jak sam nazwa wskazuje ten wyciąg zabierze nas na samą górę 350 metrów wyżej niż Garbanzo. Nawet w lecie można tam spotkać śnieg! Ze szczytu wiedzie techniczny singlertrack, który łączy sie z trasami Garbanzo. Łączne przewyższenie zjazdu do samego dołu to blisko 1500 metrów i zapierające dech w piersiach widoki!
Trasy: czarne - 2
Przewyższenie: 347m
Creekside - to wyciąg udostępniony rowerzystom dopiero w 2015. Nie jedźcie tam jeśli nie czujecie się dobrze na czarnych trasach, na próżno tam szukać tras niebieskich czy czerwonych!
Trasy: czarne - 5
Przewyższenie: 647m
JAKI ROWER?
W bikeparku optymalnym wyborem będzie zjazdówka, aczkolwiek współczesne rowery enduro poradzą sobie bez problemu z większością tamtejszych tras. Trzeba pamiętać, że jazda w Whistler to nie tylko bikepark. Wokół Whsitler są dziesiątki tras enduro, gdzie można wybrać się na wycieczkę, a potem wskoczyć do orzeźwiającej wody! Przewagą zabrania roweru enduro jest możliwość eksploracji terenu poza trasami dostępnymi jedynie z wyciągów. Wtedy można rozważyć opcję wykupienia sporo tańszego karnetu popołudniowego (Twilight Pass) i rano robić wycieczkę po okolicznych trailach, a po południu śmigać w bikeparku!
Jak przygotować rower do transportu samolotem?
Najtańszym sposobem jest rozkręcenie go na części pierwsze i włożenie do standardowego bagażu. W ten sposób nic nie zapłacimy za przewóz roweru, ale za to zmniejszy nam się przestrzeń bagażowa (w cenie biletu przysługuje nam jedna sztuka bagażu 23kg). Niektóre linie oferują przewóz roweru w cenie biletu zamiast bagażu rejestrowanego (o ile waga nie przekroczy 23kg) Wtedy nie pozostaje nam dużo miejsca na rzeczy. Możemy się ratować upchaniem większej ilości rzeczy do bagażu podręcznego oraz zabraniu kasku na pokład samolotu luzem. Inną opcją jest wykupienie dodatkowo bagażu sportowego - wtedy rower można spakować w karton lub specjalną torbę (koszt w zależności od linii od 0 do 250 Euro w jedną stronę).
Jaki jest całkowity koszt wyjazdu?
Całkowita cena wyjazdu uzależniona jest od wielu czynników: ceny zakupu biletu lotniczego, wyboru karnetu na miejscu, rodzaju wyżywienia (gotowanie w apartamencie vs. jedzenie w knajpach), ale trzeba założyć, że będzie to 12 000-15 000 PLN
CENY KARNETÓW:
5 dowolnych dni: 289CAD (możliwość doładowania dodatkowych dni za 49CAD)
10 dowolnych dni: 459CAD (możliwość doładowania dodatkowych dni za 39CAD)
Karnet popołudniowy całoroczny: 259 CAD ( jazda od 16.30 do 20.00)
Z uwagi na fakt, że na miejscu będziemy mieli 14 dni jazdy, najrozsądniejszą opcją jest karnet 10-dniowy. Można wtedy robić przerwy w jeździe na regenerację, a jak się wyczerpie 10 dni to za 39CAD dokupić kolejne dni jazdy.
Osobom na rowerach enduro polecamy karnet popołudniowy. 3,5h w bikeparku to wystarczająca ilość czasu, żeby się porządnie wyjeździć, a rano jest czas na fajną wycieczkę po okolicznych trailach lub odpoczynek.
W cenie obozu:
- zakwaterowanie w apartamencie
- transfer z lotniska Vancouver - Whistler - Vancouver
- pomoc przy serwisie sprzętu
Za co musimy zapłacić dodatkowo:
- bilet lotniczy na trasie Polska - Vancouver Intl ( przy rezerwacji w okolicach stycznia/lutego koszt ok 4000pln - tu rządzi zasada: im wcześniej tym taniej)
- karnet w bikepraku
- ubezpieczenie OC, KL i NNW, które każdy uczestnik wykupuje we własnym zakresie
Zakwaterowani będziemy w dwóch domach/apartamentach położonych w bliskim sąsiedztwie bikeparku. Na wyposażeniu: garaż na rowery, kominek, taras, 2 łazienki, miejsce do grillowania, w pełni wyposażona kuchnia z jadalnią oraz bezpłatny dostęp do internetu poprzez WI-FI. Zdjęcia poglądowe.
INFORMACJE PRAKTYCZNE
Obywatele RP nie muszą posiadać wizy wjazdowej do Kanady - wystarczy ważny paszport oraz ETA - electronic travel authorization. Wyrabia się online - koszt 7 CAD.
Uwaga! Paszport musi być wydany po roku 2008 - tzw. biometryczny!
Przydatne linki:
Strona Whistler Bikepark
Wyszukiwarka lotów Skyscanner
Jeśli jesteś zainteresowany wyjazdem skontaktuj się z nami!